De goddelijke ritmes van Stewart Copeland

De virtuoze stuiterbal die popgeschiedenis schreef als drummer van rockband The Police heeft een volstrekt originele, orkestrale stijl. Stewart Copeland combineert rock, reggae en invloeden uit de jazz, klassiek en wereldmuziek.

Op uitnodiging van Reverb (een website die vooral gericht is op muziekinstrumenten en apparatuur) geeft Copeland een rondleiding door zijn studio. Met veel passie en humor vertelt hij over zijn visie en avonturen. Over zijn vader, jazz, Jimi Hendrix en Stravinsky. Elk instrument heeft een verhaal.

Nadat The Police in 1986 uit elkaar ging (en met een wereldtour in 2007 nog een laatste keer terugkwam), zat Copeland niet bepaald stil. Zo schreef hij muziek voor films, video games, balletten en opera’s.

Een tijdje rondhangen met deze geniale muzikant, heerlijk toch!

tom beek (c) hans reitzema

Tom Beek, saxofonist, webdesigner en tekstschrijver. Gezinskampioen tafeltennis. En alstie tijd over heeft ook fotograaf. Onregelmatig op Twitter en Instagram. Eindredacteur Jazz Bulletin.

Plaats een reactie